welcome, selamat datang. tak payah follow pun.

aku bukan tomoi

yeah satu paper sahaja lagi :)
Pendidikan Al-quran dan Sunnah, aku dah sedia!
betul ke dah ready?
cakap je lebih --, hampas betul.
hope dapat buat yang terbaik lah. insyallah.

"weh dah baca qs belum?"
      "sikit lagi. sikit lagi nak start baca"
"terbaiiiikkkk"

malam tadi gerhana ek?


ni cheritera hari khamis lepas
jalan-jalan sekitar persiaran setiawangsa, wangsa melawati dan danau kota.
maklumlah satu paper je lagi kan.
so dah boleh start enjoy dah sebenarnya.
enjoy macam orang dah habis paper,
keluar plak dengan budak-budak yang dah habis paper, mmg enjoyable day lah that time.

"baye, program musafir-hina part2 jadi x esok?"
      "jangan risau, planing last-last minit memang selalu 'menjadi' "


petang tu lepak kampung baharu, gluup-gluup 'sekejap'
xsangka plak lalu kat 'port puaka' hahaa meremang bulu dada awok :p
time kepala dah berputar-putar macam gasing, pastu terus bertolak pergi taman tiara.
ada kawan nak jumpa kawan istemewa dia.
terpaksa lah ikut sbab dah mmg dalam agenda perjalanan pun.
petang tu solat asar kat masjid muaz jabbil *check spelling
bermujahadah kat masjid tu sampai isyak sebab malam tu friday night.
sudah semestimya ada bacaan yasiin dah terutama sekali ada makkkan :D
dinner sudah di-saport xpayah susah2 nak keluar duit. siap dapat tapau lagi :)

"soory weh aku menyusahkan kau"
      "xda hal lah bro, yg penting malam ni milik kita"


lepas dah settle semua, bertolak pergi wangsa melawati pulak. 
sampai sana pkul 11malam.
lepak mamak jap, borak-borak dengan dewa
bercherita pasal suka dan duka kehidupannya. hahaa menggelabah gila ayat.
tawaf up-town jap lepastu terus bermastautin kat cc, hahaa.
main-punya-main xsedar jam sudah pukul 5pagi.

"dewa kau kalah kan tadi time main fifa ngan aku?"
          "seri okeh, menang penalti lagi. yg penting player kau 3orang injures sorang kene red card"
"tahniah kat kau"


pagi tu sarapan pun lebih kurang 5pagi sbab ada mamak yg 24jam kat sana.
otw nak pergi mamak nampak ada sekumpulan abang-abang ni bermain takraw.
hahaa, gempak gak dorang ni. hidup dalam own surrounding, macam xda apa je.

"j.e dorang main takraw doe pepagi bute ni"
         "bukan takraw lah. dorang training libas tu. nak lawan telend time libas2 nanti"
"mane rosyam nor?"


habis sarapan terus gerak stesen wangsa melawati.
berhenti kat kl-sentral terus ambil train balik segambut.
waah bila mau tidur ni?
tidur dalam train lah jawabnya. nasib baik xterlepas stesen. damn shit betul

"j.e,saya ngantok doh"
          "jom tidur kat surau kl sental?"
"xnak surau sana kul  6 dah penuh orang"
#ramalan ku benar belaka.


hari jumaat tu solat jumaat di masjid wilayah kl.
hari tu pulak agong mencemar duli nak datang sana
tima nak berangkat pulang tu,
sempat lah juga bersalaman dengan tuanku :D
yeaahh!

"j.e best x salam agong?"
       "hahaa teruja kott"
"aku xnak basuh tangan ni"


begitu lah perjalan musafir-hina part2.
bila part1? dah lepas da malas nak cerita balik.
wasting your time sahaja.

paper pun thank you kepada anda-anda yang telah menjayakan perjalanan kali ni.
terima kasih juga kepada driver-driver yang 'berhemah dan cool'

"aku start drive time darjah3 lagi"
#sumpah aku sanjung kau, comel"



terlupa plak yang aku ni ada masalah besar dengan kau.
I've heard it from your heart
yeah, saya mengaku ini semua salah saya.
tapi saya xtahu lah bagaimana nak mulakan yang baharu.
"tuhan please guide me!"

cantik pd :)