welcome, selamat datang. tak payah follow pun.

ouh yeah, KUANTAN!


asslamaualaikum to all reader (:
sorry dah lame xupdate blog nie..
dah naik lalang kot, tantah dah ade ular.. heee
xpee-xpee nnti boley bukak zoo..

kali nie nak post pasal pegi Kuantan.
sebenarnye xde ape pown yang best kat situ.
same je macam kat KL.
ade bangunan tinggi-tinggi, kereta honda merata di atas jalan, dan tuan kedai yang peramah-marah.*kata ganda
tapi ade benda jugak laa yang menarik kat situ.
kat sane kan awak, ade kedai bakery tu kan.
die amek name awak wat name kedai :)
name kedai die s**** bakery :)
dah-dah, awak jangan nak bangge plak ekk tu sume kebetulan je..

sebenarnya aku pown xsangke boley sampai ke Kuantan plak time-time macam nie..
maklum laah, sebenarnya sekrang nie aku kat kampung(pahang).
tetiba je mama aku cakap:
"Ahmad Zhariff, pegi siapkan barang hang. esok kita akan ke Kuantan yawww!"
keesokan harinya, lepas chek in hotel, Hotel Sri Malaysia tau.. hee
kalo sape-sape yang bekerja dengan kerajaan boley dapat discount tau..
tunjuk jee kad id korg, nnti dapat discount RM20! *promot jap

petang tu, sambil lepak-lepak tepi swimming pool dengan mak..
sembang-sembang dengan mak kejap..
melalui perbincangan kami tu,
baru aku tau cmner kami boleh sampai Kuantan ni..
adik aku, die cakap kat mak aku yang die bosan dok sini..
die nak pegi jalan-jalan..
so mama aku pown bawa laah ktorg datang sini..
senang gler dak-dak sekarang nie nak dapat 'habuan'
kalo zaman aku kecik-kecik dulu, nak kne nanges dulu tu pown xkompom dapat lg ke x ==,
haaishh dak-dak zaman moden laa katekan..

malam tu, lepas isyak ktorg keluar g dinner.
first choice nk makan tom yam.
lalah makan ikan bakar jee. kire ok laa tu :)
pegi je kedai ikan bakar,
tapi xmakan pown ikan bakar :p hahaa
ktorang amek ikan siakap sekor, wat masak stim..
lala pown amek jugak, wat masak pedas..
memang teeeerangkat laa makanan malam tuu..
walaupon makan ikan masak kukus di kedai ikan bakar, hahaa..

esok plak, dah nak balik,
hehee, sekejap je ktorang kat sini.
xpayah nak lame-lame laa.
macam laa aku xde rumah =='
tepat jam 12,
ktorang dipersilakan angkat kaki dari hotel tuu..
pakcik teksi datang terus angkut bawak balik ke
 Felda Bukit Tajau :)



snapsnap



chermin :)
sepupu laa
xkan nie pown nak letak caption ==,

kat sini laah ktorang borak-borak :D