welcome, selamat datang. tak payah follow pun.

tv3. 12.55a.m

yeah ISA dah mansuh la weh !
hahaa. aku pun xtahu pahal benda tu nak mansuh kan.
tapi aku ade  story psal tu.
kejap lagi citer.



tadi time otw nak pegi open house,
dengar ucapan P.M sempena merdeka kat radio.
secara xsengaja telinga terdengar ayat ni:
"...... akta keselamatan dalam negeri juga akan dimansuhkan...."
sebelum tu kalau xsilap pasal hukuman buang negeri juga dimansuhkan.
tapi yg tu aku xtop sangat.
pasal ISA lagi top-top.

time dah habes makan tu.
join pakcik-pakcik pas berborak.
ade plak uncle ni buka crite psal ISA kene mansuh.
ade pakcik tu cakap:
"meme r dia mansuh kan awal-awal sebab lepas kalah PRU ni dia plak yg kene masuk sane"
"dia xnak kalah time PRU nanti, sbab tu mansuh awal-awal"
"ini semua gula-gula politik je"
macam-macam reaksi masyarakat.
tapi kita hanya merancang, Allah yang menentukan :)

tadi tengok nightline ade sorang menteri ni cakap :
".... beliau buat begini bukan kerana desakan pihak pembangkan, sebab kat dalam sane ade juga pemuda-pemuda umno yg kene tahan..."
boleyh percaya ke cakap die ni?
still ragu-ragu kan.
tapi bnyak mane lah sgat org-org dia dlam isa sane kalau nk dbandingkan dengan pejuang-pejuang pembangkan.

"saye bukan suka bermain dengan politik. dan politik bukan lah mainan saya. saya masih kerdil untuk berbicara berkaitan hal-hal politik. saya hanya ingin meyuarakan pendapat sahaja k. kalau ada salah silap dan salah paham harap diampunkan. hahaa jado bodoh jap :p
assalamaulaikum :)

Imam Syafie berkata:
"Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu".

 renung-renung kan lah dan selamat beramal.