welcome, selamat datang. tak payah follow pun.

peace of shit

Assalamualaikum to all my fellow friend*ayat speech b.i
Esok dah nak balik asrama kan?
Haa padan muke kau dan aku :p
So, lepas bace post ni lagi baik kau pegi gosok baju siap-siap.
Nanti kene marah dengan ketua warden aku baru tau.

So macam mane holiday korang?
Okeh ke boleh tahan or k.o terus?
Untung laah kepade sesiapa yg memanfaat kan cuti nie.
Dah 'kuntung' laah kepade sesiapa yang tidur je time cuti nie.

Post kali nie nak criter pasal
Jalan-jalan pergi Kedah :D
Buat ape kat kedah?
Aku pergi kedah sebab ade kenduri .
Sepupu mak aku kahwin.
Kat kedah nie banyak keturunan atok dan nenek aku.
Segala adik beradik dorang semua hidup kat sini*tapi ade yang dah mati
Atok dan nenek aku je yang dok kat tanah perancangan a.k.a FELDA kat Pahang

Atok aku nie anak yg ke-5 dari 8orang adik beradik
And semua adik beradik dia sudah ‘pergi’ tinggal dia sorang je yang hidup.
Nenek aku plak okeeh je.
Adik beradik die masih hidup lagi semua.
“And they have build a happy family J

Back to the story.
Time kenduri tu macam biase laa
Makanan dorang asak sendiri.
Ikan keli masak sambal*keli 2ibu ekor
Ayam masak kicap*ayam 2ratus ekor.
Daging masak gulai*daging 200kg bersamaan 2ekor.
Sayur-sayuran dah limau sunquick.
Nasi putih tanpa pewarna.
Yang unik pasal nasi nie kan
First, dorang masak pakai ‘roket’ :p
Second, dorang pakai penyodok tanah yg macam cangkul tu untuk mengalihkan nasi dari ‘roket’ ke dalam bekas nasi.
Kreatif kan dorang J
Kenape bnyak sangat?
Sebab jemputan die 2ribu orang.

Time sampai sini
Baru aku tau yang orang kedah nie kuat ‘mengenceng’
Bile tanye je mesti jwapan xmenepati skema  jawapan ==’
Haissh, seb baik awek-awek kedah comel-comel belake :D
Adelaah sorang awek nie,
Die sebaya ngan aku tapi………..
Pepandailaah smbung ayat tu :p

After makan kenduri,
Ktorang pun bertolak balik KL.
Tapi sebelum tu kena selesaikan misi dulu.
Misi mencari belacan :p hahaa.
Puas pusing-pusing Bandar guak chempedak,
Akhirnya jumpa juga belacan yg dicari itu J
Bukan main gembira lagi kami semua. Hooraai!

Kenduri dah makan, belacan pun dah dapat
So ktorang pown balik laah ke KL.



Sehingga post ini ditaip. Aku masih dalam perjalanan pulang ke KL.
Sekarang aku kat RnR Tapah 
maybe kul 10stengah nanti baru sampai kott.



generator air.
kerete pak ngah
gempak gak budak hingusan tu
haa, nilaah roket yg aku cakap tu
"my name is pak cu"