welcome, selamat datang. tak payah follow pun.

the time

Assalamualaikum :D
Gong xi fath choi to all orang cina :).
Moga tahun ni korang akan lebih ong.
Malumlah, org cina kaan suke benda-benda ong nie.
Lagi-lagi warna merah.
Merah melambangkan ong.(sumber dari novel INTERLOK)
Eh lupe plak nak bagi tau,
Kepade sesape yg xtau lagi ong tu ape.
Ong tu bukan name org tau.(uncle ong huat)
Bukan name supermarket jugak.(ong tai kim)
Mengikut novel INTERLOK :
Ong bermaksud tuah atau pown lucky.



Post ksli nie nak cerita pasal peristiwa yg telah berlaku pada 02 Feb 2011.
Tragedy ni telah bnyak mempengaruhi hidup aku.
Pasal tragedy ni jugaklaah aku telaah berubah.*kalo korg perasan laa
Peristiwa yg telah berlaku?
Sebenarnya aku malas nak bagi tau.
Tapi aku tgok korang pown macam nak tau je.
So, aku pown bagi tau laah.
Sebenarnya hari nie aku pergi dengar ceramah a.k.a  tazkirah :p
Tazkirah  pasal ape?
Tazkirah pasal lesen-melesen je.
Aku kan sekrang tengah otw nak dapat lessen L
So, tadi kene laa pegi dengar ceramah.
Nama ceramah tu Ceramah Pra-lesen L.
Sebenarnya aku bukan nak sgat pergi dengar ceramah tu.
Disebabkan keinginan untuk mendapat lesen dengan segera.
Aku pown join jelaah.
Lagi pown, kalo xjoin ceramah nie,
Nanti aku xdapat lessen  L woi!
Aku ni daah xsabar nak jadi mat rempit separuh masa*part time :p.
Tu sebab aku join ceramah nie.
Heheee.
Sebenarnya ceramah nie  bukan ade pengaruhkan hidup aku pown :p
Yg ayat warna merah tu saje je nak bagi korang cuak.
Hehee.im so  Soory  :)



Ceramah tu sepatotnya start kul 10pagi.
Disebabkan penceramah ktorang tu org otai.
So, ktorang pown start kul 10.45.
Hahaa, kering gler pakcik botak tu.
Pakcik botak tu bernama Samad.
Pakcik Samad ni laah yg bagi ceramah kat ktorang.
Die nie simple je.
Masok kelas tunjuk gambar moto sbijik ngan gambar org accident.
“okeh murid-murid, ni motosikal ye”
“haa, nilaah akibat kalo xbawak motor dengan hati yg ikhlas”
Pastu borak-borak kosong je.
Hahaa, die ni makan gaji buta jea :p
Tapi best laa jugak.
Die pown tau kalo die dok ceramah,
Budak-budak ni bukan nak dengar pown.

Dengar ceramah 1jam setengah jea.
Pastu pegi lunch plak.
Time lunch, aku lepak ngan segerombolan dak lelaki nie.
Dorang nie dok sembang je 24jam.
Dalam kelas dok melawak jea ngan Encik Samad tu.
Dorang nie time pas makan je hisap rokok.
Hisap xbenti plak tu.
Pastu dorang pown cakaplaah yg rokok ni dah macam ulam.
Kalo xmkan ngan nasi xsedap =.=
Pelik-pelik jea perokok zaman sekarang.

Dah laa.
Sampai sini jelaah post kali nie.
Aku chow dulu ekk.
Assalamualaikum :)
eh lupe plak nak wish happy birthday.
kepada sesiape yg harijadi die bulan February,
HAPPY BIRTHDAY :DD
arib,adib,akid,syaqil,zahira tu je yg aku ingat. hehee

*awak, saye suka laah bile awak buat saye macam tu :)
  awak awak, thanks tau!
  sayang awak :p